Thursday, May 21, 2015

Kisah 1 – Dakwah Ini Bukan Mudah


Salam w.b.t..
Setinggi-tinggi kesyukuran dirafa’kan ke hadrat Allah SWT kerana dengan kasih dan inayahNya , Dia masih mengizinkan saya menulis di sini.Alhamdulillah.Selawat dan salam ke atas Junjungan Mulia Rasulullah SAW , ahli keluarga dan sahabat handai Baginda yang telah banyak berkorban jiwa , raga dan harta demi melihat Islam ad-deen yang sebenar kembali tertegak di bumiNya. Allahurabbi…berilah kami kekuatan untuk menghadapi payah jerih perjuangan ini Ya Allah. ;( Kau kuatkanlah semangat kami agar kami tetap berpegang dengan prinsip kami iaitu berjuang demi agamaMu Ya Allah. Kau sedarkanlah kami akan amanah dan tanggungjawab yang perlu kami laksanakan sebagai hambaMu di bumi ini.

YA ALLAH LINDUNGILAH KAMI 

YA ALLAH JAUHKANLAH KAMI DARI SEGALA KESESATAN

YA ALLAH JAUHKANLAH KAMI DARI HASUTAN SYAITAN YANG TIDAK PERNAH JEMU MENGHASUT ANAK ADAM

KAMI TIDAK MAMPU MELAINKAN HANYA BERGANTUNG HANYA KEPADAMU YA ALLAH

         Jam tepat menunjukkan jam 11.30 malam , tetapi mata saya masih tidak boleh terlelap.Air mata kembali mengalir lagi. Lama-kelamaan makin deras.Izinkan saya bertinta untuk kisah ini sehingga saya melihat sendiri apa natijah yang Allah SWT hadiahkan kepada saya dan sahabat di sini. Semoga menjadi pengajaran kepada semua.Situasi yang berlaku saat ini benar memberi kesan terhadap kerjaya saya…Allahurabbi.Penat rasa melayan karenah manusia yang keras hati dan mengikut kepala sendiri.Kawan di tempat kerja menegur, “Diana ok ke , macam sedih je?” . ;( Saya tidak tahu mahu menjawab bagaimana melainkan hanya menggelengkan kepala.

HASBUNALLAH WANIKMAL WAKIL , NIKMAL MAULA WANIKMANNASIR

Semakin lama melihat kader-kader bergerak , pada masa yang sama juga ada juga  jiwa-jiwa pejuang yang ingin berundur dari medan yang pernah dibuktikan oleh Baginda Rasulullah SAW. Allahurabbi…mungkin dari peristiwa ini , Allah SWT ingin menjentik hati-hati di dalam jemaah itu sendiri yang mungkin terbuat dosa-dosa yang Allah SWT larang , tanpa disedari. Allah SWT menegur hambaNya semata-mata kerana cinta dan sayangnya Dia kepada kita.Bersyukurlah kita kerana kita adalah insan yang terpilih itu.Dan bersedialah untuk bertaubat kepada Allah SWT dan berubahlah.

“Sesungguhnya  Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum kecuali kaum itu sendiri mengubah apa yang ada pada diri mereka.”
(Ar-Rad:11)



       Saya mengambil keputusan untuk deactivate akaun facebook bermula 17.05.2015(Ahad).Tidak tahulah punca utama saya melakukan sedemikian mengapa.Tetapi kerana saya merasakan hati saya ni makin jauh dan akan bertambah buat dosa nak pos macam macam di fb.Allahurabbi…sungguh saya tidak mampu.Tapi saya cuba kawal emosi.Tengoklah macamana…sama ada nanti akan dibuka akaun fb itu ataupun dibiarkan off macam tu je.Saya ingin mendekatkan diri dengan al-Quran dan nak mengahafal quran, surah Al-Anfal .

       Belakangan ini terlalu fikirkan sikap manusia hinggakan terlupa berdoa dan mengharapkan keredhaan Allah SWT. Saya tidak pernah gentar dengan ugutannya untuk meninggalkan dakwah di sini….tetapi saya bimbang sekiranya ianya membawa fitnah dalam jemaah dan dakwah itu sendiri.Maafkan kami Ya Allah.Ya ALLAH  lembutkan hati-hati mereka agar kembali semula kepadaMu….jika tidak kembali kepada kami pun , amat penting mereka kembali dan tunduk hanya kepadaMu dan bukan kepada hawa nafsu yang semakin menenggelamkan mereka di dalam kebinasaan mereka sendiri.

1 comment:

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails