Monday, June 17, 2013

Jom Gegar Dakwah!


Salam w.b.t

Alhamdulillah setinggi kesyukuran dirafa'kan ke hadrat Allah SWT kerana dengan izinNya dapatlah saya kembali bertinta di sini.Selawat dan salam ke atas Junjungan Mulia, Rasulullah SAW , ahli keluarga dan sahabat handai Baginda.

Allahuma suril Islam wal muslimin wal mujahidin fi kulli makan wa kulli zaman Khursusan fi Palestin fi Iraq fi Lubnan fi Syirya fi Mesir fi Iran fi Afgasnistan fi Qhasmir fi Thailand fi Indonesia fi Malaysia.Allahuma inna nasaluka daulatan khilafatan a’la minhaj annubuwwah.

      Alhamdulillah 7-8/6/2013 yang lepas , mabit akhwat PEMBINA berjaya dilaksanakan di Batu Pahat.Seramai 20 orang peserta telah menyertai mabit kali ini.Doakan kami, moga permulaan ini menginjak kekuatan kepada kami untuk terus berjuang di medan ini.InsyaAllah program akan datang akan menyaksikan gelanggangnya.pasti!!!

Dalam sedikit masa yang ada ini, insyaAllah ada beberapa aktiviti yang dirancang untuk dilaksanakan ::
1)Tarbiyah di makmal patologi
2)Siapkan buku
3)Riadah akhwat
4)Iftar akhwat
5)Usrah gabungan

Maaf entri kali ni pendek sangat.Semoga bermanfaat.Jangan lupa doakan saudara seIslam kita ya.Peliharalah waktu yang kita ada dengan memenuhinya dengan pelbagai ibadah dan ketaatan.


"Sesungguhnya negeri yang batil itu sekejap sahaja sedangkan negeri yang benar itu tetap sehingga datangnya kiamat".
(Saiyidina Ali)


22/6/2013 sehingga 23/6/2013 ni kami di Jabatan Patologi akan mengadakan Family Day di Melaka. InsyaAllah ada ibrah yang akan dikongsikan nanti ;)

                                               

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails