Wednesday, April 25, 2012

RahmatNya


Salam w.b.t
Selawat dan salam ke atas Junjungan Mulia Rasulullah SAW, ahli keluarga dan sahabat Baginda. Alhamdulillah segala puji bagi Allah Tuhan Pencipta Sekalian Alam.


Seketika tadi , paper Cytology diedarkan kembali kepada pelajar.Saat itu juga , tidak semena-mena lecture yang amat saya hormati, Mdm. Selamah mendekati saya dan berkata dekat dengan saya.

Kata beliau :
"Diyanah , saya sebenarnya expect kamu dapat markah yang tinggi untuk paper saya ini.Apa masalah kamu sebenarnya ya =(?"  


Saat Mdm memegang erat lengan saya, maka saat itu juga saya alihkan pandangan saya dari wajahnya.Ya Allah , jika ujian seterusnya ini milik saya lagi, saya mohon ya Allah , kuatkanlah hamba Ya Allah.Sungguh saya tak sanggup melihat wajah Mdm Selamah, insan yang banyak memberi tunjuk ajar saya dalam subjek Cytology ini selama ini.Saya tahu, sekarang bukan masanya untuk menyalahkan sesiapa, bukan  masanya menyalahkan kawan-kawan, bukan masanya untuk menyalahkan dakwah ini , tetapi perlu saya salahkan diri saya sendiri kerana kurang kerja kuat demi pembaikan diri dan orang sekeliling.Allah...Allah...maafkan saya menulis luahan hati di sini, bukan niat saya untuk membuka pekung di dada ini, tetapi untuk membina kembali jati diri sebagai hambaMu melalui penulisan yang penuh dengan rasa rendah diri...menyedari hamba ini hamba yang lemah di hadapanMu =( Apa pun saya yakin ada hikmah disebalik ujian ini.


1 comment:

  1. akk..sabar ye, cube lagi, moge tabah dan terus maju..

    ReplyDelete

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails