Tuesday, July 5, 2011

Maafkan aku Ya Allah


Salam w.b.t
Selawat dan salam ke atas Jujungan Mulia, Rasulullah SAW , ahli keluarga dan sahabat handai Baginda.Alhamdulillah dengan izin dan rahmatNya , Dia memberikan saya peluang dan ruang untuk menukilkan secebis rasa di sini.Saya harap setiap langkah saya meniti hari diberi kekuatan olehNya untuk lebih thabat di jalan ini.Tadi saya terus terduduk...terasa jatuh...Ya Allah saya benar-benar memerlukan cintaMu Ya Allah...saya benar-benar perlukan rahmatMu..kasihanilah diri ini Ya Allah.

        Tadi setibanya di Nilai, saya lalui jadual kehidupan yang pihak department MLT telah aturkan.Saya tahu Allah tu benar-benar hebat hinggakan saya menangis seketika apabila menerima keputusan itu.Saya tahu Dia amat sayangkan saya , sebab itu diturunkan ujian sedemikian rupa untuk melihat saya.Yup, kini saya rasa Dia benar melihat saya....saya takut.Saya akui saya telah banyak melakukan kesilapan terhadapNya.Ya Allah saya mohon, ampunkanlah segala kekhilafan diri ini.

         Tangisan terhenti dan saya mengerti yang saya seharusnya bersyukur sebab sayalah orang yang terpilih untuk menghadapinya.Masakan tidak , Dia lah yang berkuasa atas tiap-tiap sesuatu.Saya harus kuat.
         Hand phone di sisi mendengarkan ring tonenya dan jelas terpapar di skrin phone saya....seorang akhawat....Ya Allah cantik sungguh aturanMu Ya Allah.Jelasnya saya benar-benar merinduinya setelah hampir 2 minggu tidak mendengar khabarnya.Ya Allah mendengar suaranya sahaja membuatkan diri ini kembali tabah dengan ujian yang menimpa ini.Terima kasih Ya Allah.Seketika di talian, kak amalia menawarkan saya untuk menjadi fessi untuk program nazim yang akan diadakan di Melaka.InsyaAllah moga Allah beri kekuatan dan kesempatan untuk meneruskan kehidupan ini.Moga Allah membantu saya.


wassalam....

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails