Monday, April 18, 2011

Alhamdulillah aku nampak jalan itu





Salam w.b.t
Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana memberiku kesempatan untuk menulis lagi.Perjalanan semalam ku ke Melaka melawat akhawat ISMA di sana benar-benar membuatkan aku puas.Terima kasih Ya Allah kerana memudahkan urusan perjalanan ku pergi dan balik ke sana.Pertemuan yang tidak disangka sebenarnya apabila aku ditemukan dengan Kak Ainur , Kak Nabiha , Doktor Syarifah , Doktor Amal , Kak Amalia ,Kak Dayah , Kak Salmi, Kak Huda dan ramai lagi.Alhamdulillah semalam kami sempat bertaaruf , buat qiam bersama dan membuat sedikit tazkirah subuh bersama.Raya sayu sangat bila teringatkan perjuangan dakwah ini yang sememangnya memerlukan banyak pengorbanan.Pengorbanan seorang doktor bukan sahaja dilihat dari khidmatnya merawat pesakit , tetapi mempunyai banyak masa untuk memikirkan masalah umat Islam untuk menjamin kemaslahatan agama Islam itu sendiri.Pengorbanan seorang engineer juga tidak tertumpu pada kerjayanya membangunkan tender-tender , tetapi pada kelapangan masanya yang diisi dengan memajukan ummah.Sungguh hebat!!!Seketika aku termenung, mampukah aku menjadi seperti mereka suatu hari nanti?Sungguh aku takut dengan kehidupan di dunia ini dan ditambah lagi dengan kehidupan akhirat yang semestinya akan menyusul tiba.Moga di dalam perjalanan ku mencari keredhaanNya, Dia sentiasa melindungiku, memerhatikanku dan membantuku...aku yakin.;-)

Pertemuan dengan kak Ainur serba sedikit membuatkan ku terdorong untuk lebih kuat dan tabah pada masa hadapan.Kak Ainur sempat meminjamkan aku buku 'Man are from Mars and Women  are from Venus' dan juga '50 orang tokoh yang telah memperjuangkan Islam'.MasyaAllah isinya sungguh bermanfaat.Terima kasih Ya Allah.

Seterusnya sesampainya aku di pejabat Isma di Melaka, aku disambut baik oleh akhawat;-).Rasa sangat-sangat bersyukur kerana selama 5 bulan tiada sebarang pertemuan yang dapat ku hadirkan bersama akhawat apabila bermulanya kehidupanku di Segamat, kali ini benar-benar aku rasakan rindu dengan nasihat daripada mereka walaupun ini kali pertama kami bersua.

Banyak input bermanfaat yang memotivasikan aku untuk berjaya dan menjadi seseorang wanita yang tidak berputus asa.Terima kasih kepada Doktor Sharifah di atas nasihatnya kepadaku;-)Dan kini aku semakin nampak jalan itu.

-MBBS in Medicine and Surgery
-Flash card learning roots from UK for children
-Tadika kepunyaan Kak Nabiha: Tadika Al-Fateh

Merasakan diri ini diberi kekuatan untuk terus melangkah ....Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails