Sunday, March 27, 2011

Rindu kamu!!

Salam w.b.t


bersama kak ika dan temannya...mereka ini nursing student dan InsyaAllah sem ini adalah sem akhir mereka di Nilai sebelum masuk ke alam pekerjaan...semoga berjaya kak;-)

suasana ketika di kelas Mr. Sino..sekarang ni tengah ada kuiz


hah!yang ini roomate aku.Namanya Lila Azwa.Dulu kami selalu belajar sama-sama...tapi sekarang dah tak dapat rasa lagi semua tu sebab tempat praktikal kami berlainan.Ila praktikal di HSTAR.Aku sangat sayang ila...semoga berjaya for the final yeah;-)

Untuk post yang kedua hari ini...ingin aku lafazkan rasa kesyukuran kehadrat Ilahi di atas ukhuwah yang terjalin antara kami.Terima kasih Ya Allah...dari sahabat-sahabat seperjuanganku ini aku belajar untuk lebih tabah mengharungi hidup ini ....belajar untuk lebih memahami dan menyayangi.Sesungguhnya perjalanan hidup ku sekarang akan ku perhati dan tuturi setiap derap langkahnya agar suatu hari nanti dapat aku memorikan dalam ingatan untuk mencapai cita-cita.Moga Allah permudahkan....Aku nak teroka dunia ciptaan Ilahi ini.Pejam celik, pejam celik aku sekarang merupakan student tahun 2 dalam course of  Medic Lab Technology.Maha Suci Allah...semoga pengajian diploma ini berjaya aku habiskan sebelum meneruskan perancangan seterusnya iaitu untuk melanjutkan pelajaran dalam degree in Biomedic Science.InsyaAllah;-)


" Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku, untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati, yang tidak luntur baiknya, dalam suka dan duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya" - imam syafie-


Kata2 diatas telah betul2 menyentuh hatiku..lantas mengingatkan aku tentang seorang temanku yg amat aku kasihi.. disini.. tintaku buat temanku itu……..
aku menyayangimu sebagai seorang teman..kawan..dan sahabat.. dirimu sentiasa ada dihatiku..pernah ku katakan barang sesiapa sahaja yang berjaya mengisi ruang hidupku..tidak kiralah dari apa cara sekalipun..akan ku anggap dia teman ku..
untuk kau wahai temanku..kau berada seiringan dengan teman-temanku yang lain..yang amat aku hargai dan kasihi..sesungguhnya betapa kau tahu aku amat menyayangi mereka..tidakku sanggup menimbulkan walau segaris luka dihati mereka..termasuk kau temanku..

sahabat.....

kini..kumasih berjalan
dipentas hakiki persahabatan ini
merentasi detik-detik tiba
kadang..membawaku ke lorong lamunan
pabila jiwaku disinggah kesepian
menemani bersendirian
sahabat......
andai wadah persahabatan ini
kalamku merangkai dusta
langkah ku mencalar luka
bisikkan hasad merobek hatimu
susunan jari kuhulurkan salam kemaafan kuluahkan
sahabat.......
tiada lagi harapan sebesar gunung
tiada rindu untuk kulayarkan
melainkan untuk persahabatan ini
bagai air mengalir tiada perhentian.

1 comment:

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails