Tuesday, March 22, 2011

kembara ilmu

Ini la kempen Derma Darah yag aku maksudkan.Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.Terima kasih kepada semua yang terlibat.


Salam w.b.t
Alhamdulillah diberi kesempatan menulis lagi.Nampaknya line memang slow sgt di sini.Cuma ingin ku katakan di sini aku ingin BERJAYA!!!Tolonglah perasaan malas pergi jauh-jauh.Saya dah nak final ni.Syukurlah kempen derma darah  di tempatku berjaya diadakan dengan jayanya.Aku tak kisah pun seandainya tiada yang appriciate dengan apa yang aku lakukan...biasalah lumrah alam...yang penting aku akan teruskan kembara misi ini untuk mencari azimat menuju firdausi...takkan sesekali aku berputus asa.Aku suka tengok orang lain bahagia..sukanya;-)


bersama urusetia ainull mardhiah, nadzirah dan emelya...semuanya SPM's candidate 2010.Alhamdulillah mereka  dapat score result yang gempak!!TAHNIAH !!!selepas ni boleh teruskan usaha dakwah di tempat anda ya;-)


         Tidak dilupakan juga kepada Aiman dan rakan-rakannya yang sudi turun padang membantu.Jzk...

Selepas ini PBSM pula. InsyaAllah kami akan meneruskan misi menyelamatkan mangsa bencana.Start from now aku malas nak fikir benda sia-sia ...aku nak berjaya...aku nak bahagiakan family aku...mungkin aku tak mampu nak ungkap betapa pedih perasaan ini menangani masalah ini, namun aku yakin Allah sentiasa bersamaku.Banyak sebenarnya perancangan yang tergambar di fikiranku untuk bangun dari kegagalan lepas.Aku cuba untuk lupakan si dia.Aku tak pernah benci dia...tapi aku sentiasa ingat prinsip hidupnya dan aku juga cuba untuk memiliki prinsip sepertinya:
1)menjaga hubungan dengan Allah dan sesama manusia
2)melakukan sesuatu dengan bersungguh-sungguh
3)bantulah agama Allah, nescaya Dia akan bantu kita.

Cuma satu je yang aku ingin tujukan buat dirinya:
"Aku tidak kisah kau sakiti ku....tapi ku harap sangat jangan kau lakukan pada wanita lain kerana ianya amat-amat sakit...kasihanilah kami wahai Adam."

Sesungguhnya kesilapan lalu yang kita lakukan mampu menjadi ibrah yang berharga untuk berubah memperbaiki kelemahan diri sebagai hamba Tuhan.

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails