Friday, January 21, 2011

moga Allah bantu permudahkan




Salam W.B.T
Alhamdulillah...Allah memberi kesempatan untuk aku menulis lagi.Semakin lama aku sering  bertanya kepada diriku sendiri...siapa sebenarnya engkau Diyanah?Ya  Allah aku tak tahu apa semua ini...berat hati ini untuk menerimanya.Niat di hati sememangnya ingin meneruskan usaha dakwah ini...namun jika diberi amanah untuk jadi ketua usrah...bukan aku tidak mahu, tetapi aku masih belum layak untuk memikulnya.Sebabnya aku masih belum layak...itu yang mampu aku katakan.InsyaAllah bertindak sebagai tulang belakang aku yakin aku boleh bawa.Semoga pada jalan ini Allah tetapkan hati aku untuk teguh dan tabah menghadapinya.Seketika mesej berbaur kejutan daripada ustaz Ismail buat diriku yang  muncul dalam inboxku membuatkan aku kaku seketika:
Seketika terasa hati ini terketuk melihat pada surah al-Imran ayat 139.
"Dan janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah kamu pula bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman."

Aku kena cuba bina kekuatan ini dan aku harap Allah membantuku.Aku tahu hidup ini hanya beberapa minit, bahkan hanya beberapa detik.Untuk itu, wahai Diyanah:

 Jadilah engkau seperti seekor semut dalam kesungguhan, ketekunan dan kesabaran
Cuba dan teruslah engkau mencuba
Bertaubatlah jika engkau kembali melakukan dosa dan
kembalilah engkau kepada pintu taubat
Hafalkan kembali ayat A-quran jika engkau telah lupa
Kembalilah engkau mengingatinya untuk yang kedua kalinya dan yang ketiga kalinya
bahkan untuk yang kesepuluh kalinya
Perkara penting ialah hendaknya engkau tidak merasa gagal dan kecewa
kerana sesungghnya sejarah tidak pernah mengenal kata-kata terakhir dan 
akal tidak pernah mengenal penghabisan sama sekali
tetapi yang dikenal hanyalah usaha dan pembaikan
Tidakkah engkau lihat bahawa malam ini
bila telah sempurna kegelapannya
pasti akan datangnya pagi hari dengan cahayanya...

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails