Sunday, November 7, 2010

jom muhasabah diri


15 November - 24 November 2010.Siap sediakah anda??

ke mana arah tuju???hilang seketika dek dibuai mimpi semalam..andai buntu mujahadahlah agar kau ketemu jalan kebenaran

Empat hari bercuti di rumah begitu mencabar hati dan nurani ku.Yelah mana taknya aku sering dilanda bermacam pilihan dunia..blajar..layan adik..layan abang..discussing somethings with my mum and dad(sebenarnya boleh je belajar kat rumah, tapi melihat ahli keluarga yang sudah lama tidak berjumpa...boleh dikatakan sehari suntuk pun masih belum cukup berkongsi cerita sesama mereka).
Apabila kejadian sebegini terjadi...apalagi aku akan duduk bersendirian memandang langit Ilahi.
Tuuppss!!!
Astargfirullahalazim...mana boleh macam ni..aku kena lawan sifat malas ni.

Dan terasa diperli melihat pada ayat:


Tak boleh ummu...awak kena bangun dari mimpi !!!
Jadi langkah seterusnya kena sentiasa perbaharui niat belajar dan pacukan seberapa banyak matlamat yang ingin dikecapi...

Pastikan sasaran matlamat tepat disertai  usaha sebagai seorang hamba.Jangan lupa D.U.I.T.(doa, usaha , ikhtiar dan tawakal pada Allah SWT).

Keyakinan pada Allah SWT perlu ada dalam setiap apa yang kita lakukan .Orang yang berusaha gigih pasti berjaya;-)Jangan lupa juga doakan kejayaan sahabat-sahabat kita yang lain.

Lihatlah bertapa gembiranya dunia meraikan kejayaan kita semua.Itu semua memerlukan pengorbanan setiap individu untuk mencapai tangga kejayaan tersebut.

Melihatkan mereka aku juga ingin berjaya....



No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails