Saturday, September 25, 2010

terima kasih Ya Allah di atas ukhwah ini


Perjalanan ke bangi  ke rumah teman saya di sana bermula pada jam 10.30 pagi tadi agat memenatkan.Tetapi alhamdulillah sampai juga ke rumahnya.Melihat keletah opahnya melayan kami membuatkan saya kagum kerana opah ini tahu segala tip-tip orang dahulu kala dan terus-menerus membawa kami mendengar katanya.Wah nampaknya opah ini masih bertenaga walaupun usianya sudah bertambah.Alhamdulillah....

Pada masa yang sama saya ingin mengucapkan ucapan ta'ziah kepada keluarga kak Umai kerana bondanya telah dijemput oleh Ilahi pada 23.10.2010.Moga roh arwah dicucuri rahmat dan di tempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman.InsyaAllah...Sepotong mesej dari kak Umai sudah cukup mengambarkan yang dia benar-benar salah seorang wanita yang tabah..saya kagum dengan beliau.Ketabahan yang beliau  miliki itulah yang mendorong saya untuk lebih yakin pada Allah SWT.

Sambungan dari diari perjalanan saya bersama sahabat saya.Destinasi seterusnya adalah Mines di Shah Alam.Memang terkejut benar!melihat keletah mereka...hinggakan membuatkan saya berfikir sesuatu...berfikir tentang perkara yang mampu menjadikan saya seorang yang lebih cermat dalam berbelanja.Hal ini kerana perkara ini amat penting bagi saya.Suatu yang mengujakan juga kerana saya berjaya menemui buku karya Azizi Ali yang bertajuk 'Jutawan Dari Planet Jupiter!' di Gramedia Mines Shopping Fair di sana...Alhamdulillah...Buku ini sarat dengan langkah-langkah pantas yang dapat memperbaiki situasi kewangan anda dengan serta-merta dan juga strategi jangka panjang untuk mengekalkan anda di landasan ke arah kebebasan kewangan supaya anda tidak perlu risau tentang wang lagi.


Terima kasih kepada mereka yang sentiasa berada di sisi saya...yang membuatkan saya gembira dalam waktu saya begitu buntu menghadapi situasi rumit.Sesungguhnya saya percaya ini adalah nikmat kurniaan Tuhan yang amat besar buat diri saya.Alhamdulillah...
Seperkara cuma ingin saya ungkapkan yang saya begitu mencintai kalian....Terima kasih Ya Allah...


No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails