Wednesday, July 28, 2010

tenanglah hatiku...


Ya Allah
bantulah hambaMu yang lemah ini
saat ini hatiku terasa semakin sakit
sakit menghadapi situasi di hadapan ku ini
apabila aku diperlakukan sebegini
aku terasa sedih Ya Allah
Ya Allah lindungilah diriku dari menanam rasa benci terhadap mereka
aku tidak mahu perasaan itu
aku tak mahu....

Pernah dengar kawan tertawa mudah dicari, kawan menangis sukar ditemui
mengapa?
mengapa?
aku dipersalahkan wahai teman
sedangkan aku tidak pernah meminta apa-apa pun darimu
tika dikau asyik bersama-sama si dia
sedarkah dikau bahawa aku bersendirian membawa hati yang lara
dan kini....alhamdulillah aku sudah memiliki apa yang aku benar-benar ingini
dan dikau semacam............
hinggakan apabila aku mendengar cemuhan dari si dia ke atas diriku
seakan diri ini tidak percaya wahai teman
apa sebenarnya yang kau ingini dari diriku
jika kekayaan yang kau pandang untuk bersahabat denganku
maafkan wahai teman aku tak mampu menerima persahabatan ini
kerna ianya tak membawa apa-apa kebahagiaan dalam diri ku
sedarlah teman...aku juga punyai hatimu....

Pujangga Sofia- Tangisan dalam diam
+sekadar meluahkan perasaan+
segala bentuk yang boleh dianggap 'tidak sepatutnya diperkatakan', harap dapatlah dimaafkan kerana ini hanya luahan rasa hatiku;)

1 comment:

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails