Saturday, July 10, 2010

ku bawa hati yang lara

Perjalananmu jauh, tetapi itulah yang dituntut olehmu demi mengejar sinar di hujung destinasi.

Tinggal beberapa jam sahaja kuliah akan bermula.Alhamdulillah aku lulus dan dapat naik ke sem 3.Tahun ni kena usaha lagi kerana next year aku akan dihantar pergi praktikal di hospital.Hospital kat daerah manalah ye yang aku dapat.Harapanku tempat praktikalku dekat dengan Johor.Yelah senang nanti kan rumah aku di Johor.Nanti boleh jenguk ummi, abi dan adik-adik.

Kebelakangan ini aku sedih sangat.Entahla aku pun tak tahu mengapa.Aku rasa aku telah kehilangan serumpun kasih sayang dari sahabatku.Aku cuba bertanya khabar melalui sepotong mesejku kepada sahabatku, namun berkali ku cuba untuk mengetahuinya aku akan diselebungi kesalahan diriku sendiri.Apakah salahku wahai sahabat hinggakan aku dihukum sedemikian rupa.Andai aku bersalah bagitahulah diri ini agar aku sedar.

Seketika lagu 'Bicara Hatiku' oleh kumpulan Devotees yang kedengaran di corong radio memaksa aku menitiskan air mata kerinduan kepada sahabatku.Ketahuilah sahabat aku amat-amat rindu kepadamu.Berbicaralah kepadaku walau sesaat agar aku tenang di sini.

Ku biarkan air mata mengalir ke pipi
agar dapat ku hindari segala kekeliruan di hati
namun dalam keadaan begini
kelaraan yang menimpa jiwa sepi ini
hanya kepada Ilahi tempat mengadu segala keluhan hati

Sahabatku,
walau dirimu jauh dari ku
tetapi ku berdoa agar dikau sentiasa berada dalam lindungan rahmatNya
walau dirimu menghilang dari diriku
Ingatlah wahai sahabat
sejujurnya aku sentiasa mengingati dirimu
dan ku harap suatu hari nanti
hubungan ini akan mekar kembali

Seketika lagu 'Damba Kasih' oleh In-Team menyentuh naluri sanubari ini.Benar.Memang benar dusta dunia ini hanya kepura-puraan.Kasih sayangMu Tuhan itu yang benar-benar ku harapkan.Aku cuma merenungi dunia ini.Rupa-rupanya aku masih lagi jauh dariMu.Ya Rabb...bimbinglah aku ke jalanMu agar aku dapat merasai kemanisan iman pemberianMu Tuhan kepada hambaMu yang hina ini.Aku pernah menyintai makhluk ciptaanMu dan darinya aku temui kesakitan yang teramat bila aku meletakkan sesuatu bukan pada tempat yang sebenarnya.Aku akuinya.Cinta ku hanyalah untukMu Ya Tuhan dan ku harap ianya akan sentiasa mekar memenuhi ruang lingkup roh dan jasadku buat selama-lamanya.Aku yakin rahmatMu melangit luas.Berilah aku kekuatan menghadapi dugaan hidup ini Ya Allah.

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails