Tuesday, June 8, 2010

secoret ketenangan cuba ku ukirkan

Salah satu cara untuk hilangkan tekanan mendatang adalah dengan mengingati kebesaran Ilahi.SubhanAllah....memang benar aku temui ketenangan itu.Aku kini bekerja sambilan di Green Point di BP Mall sebagai sale assistant.Sungguh!!!aku begitu teruja untuk bekerja di samping dapat menimba pengalaman baru bersama teman baru...Alhamdulillah  mereka semua baik-baik.Customer pula berbagai ragam...tidak terkecuali ada juga yang bisu yang sekali gus mendesak diri untuk melayan mereka ini dengan sebaiknya.Sesekali gelagat suami isteri yang mencuit hati mencuri hati ku untuk memiliki sebuah keluarga sendiri(hehehe...sajeje).Tidak kurang juga gelagat bayi dan kanak-kanak yang comel-comel belaka.Tapi aku dapat simpulkan sekarang ni ramai insan yang tengah 'syok bola', yelah kan world cup hampir tiba...mulalah si bapa membeli T-shirt bola berlambangkan Brazil, England,Spain, German dan banyak lagi kepada anak-anaknya.Ibu juga tidak ketinggalan untuk memiliki sepasang baju bola...sesetengah je la.

KUAT!!!BANGUN!!!DAN JANGAN MENGALAH!!!

Yah itulah kata-kata yang memotivatekan aku untuk terus bangun meneruskan kehidupan walaupun terdapat pelbagai kecaman dalam kehidupan ini.Aku ingin tegaskan di sini yang aku sememangnya tidak akan mengalah dan mengundur jejak langkahku dalam perjuangan ini.Sesekali TIDAK!!!Moga Allah sentiasa beri aku kekuatan.

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails