Sunday, May 30, 2010

terima kasih Ya Allah


Akhirnya ummi dengan abi bersedia mendengar luahan hatiku untuk membeli kereta.Kereta yang aku nak beli tu tak lah besar sangat tetapi sekadar viva je, memudahkan aku untuk ke mana-mana bila di kolej.Yang paling penting senang kalau nak pergi mana-mana program.Aku dah cuba hitung bajet bila naik cab.Aduh...!sungguh membebankanla.Jadi solution kepada masalah ni aku berbincang dengan ummi dan abi.Mulanya diaorang tak bagi.Alhamdulillah mereka faham juga akhirnya.Cuma ummi dan abi ingatkan :
"Kak Ngah bila dah ada kereta ni kena pandai jimat.Ingat banyak duit nak kena guna.Gunakan kereta untuk keperluan je.Jangan nak enjoy sana-sini.Jangan nak lupa dan bangga diri.Ummi dengan abi setuju akak beli kereta sebab nak memudahkan akak dengan harapan semua urusan akak berjalan lancar.Mohon pada Allah agar segala perkara dipermudahkan sepanjang kereta ini ada pada akak."

Terima kasih Ya Allah....ummi...abi InsyaAllah akak takkan lupa pesanan ummi dan abi.Sesungguhnya akak bersyukur sangat bila ummi dgn abi faham situasi akak.Terima kasih ummi dan abi.=)

Lepas ni TANGGUNGJAWAB semakin besar.Moga amanah yang diberikan kepadaku akan dapat ku pikul dengan sebaiknya dengan bantuan Ilahi....InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails