Thursday, May 27, 2010

i have a dream...


Oh tetiba teringin nak tukar mood, mood untuk lebih bersedia pada kerjaya masa hadapan.Jadi lagu westlife ni la yang tetiba menjadi pilihan.Aku tahu ia memang memerlukan masa yang lama untuk mencapai impian itu , tapi ku harapkan aku akan terus gagah menghadapinya...terus...terus berusaha untuk mendapatkan dan merealisasikannya.InsyaAllah...aku yakin.Madam Adibah ada membisikkan mutiara di telingaku sewaktu aku bergelar pelajarnya, yang di mana "yakinlah ummu, tidak ada yang mustahil di dunia ini".

Walaupun final dah lepas, sejujurnya aku berserah je padaNya selepas berusaha untuk mendapatkan yang terbaik.CHEMICAL PATHOLOGY!!!Oh Tuhan...moga aku dapat score Ya Allah...Tanggungjawab pun semakin bertambah dan pemikiran pun perlu diubah supaya dapat berfikir lebih ke hadapan.Segala teguran yang kalian berikan kepadaku , aku begitu menghargainya kerana ku tahu aku hanya insan yang bertitlekan 'hamba' di hadapanNya dan punyai banyak kelemahan.Terima kasih kerana sudi menegurku.


Berlapang dada?
Ya! kita sebenarnya susah mahu berlapang dada dengan orang lain jika asyik memikirkan kesalahan yang mereka lakukan.Dan bagiku, aku dapat merasakan nikmatnya jika berlapang dada.Maksud di sini , walaupun orang sekeliling kita kekadang membuatkan kita jadi marah atau terasa hati...kita sendiri sepatutnya perlu berlapang dada dengan perlakuan mereka untuk menghidarkan rasa hasad dengki pada mereka.Hanya dengan berfikir aku ni pun bukan nya insan yang sempurna, maka itu sudah mampu mendidik diri kita untuk matang menghadapi situasi ini.Nasihat tetap diberikan selagi mampu dan selagi kita sayang kepada insan yang bernama 'sahabat'.




No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails