Saturday, May 29, 2010

aduhhh!!!


Janjiku by Dehearty

Semalam ku berjanji pada diriku ini dan juga kepada diriMu
Aku telah berjanji x akan mengulangi
kesilapanku lakukan kelmarin
tapi hari ini Kau saksikan diriku telah lakukan
dosa yang ku janji x akan ku ulangi
rasa telah hilang percaya pada diri
dan rasa amat malu untuk menghadapMu
kerna aku seringkali mungkir janji pada diri sendiri
Oh Tuhan ku harap ampunan dariMu

Oh Ya Allah telahku rasa seluruh nikmatMu
umpama hadiah yang menggunung tinggi
kerna kesilapanku sendiri yang tak mampu
Untuk iltizam pada taubatku
Oh Tuhan..

Oh Tuhan ku harapkan
Kau ampunkan dosaku
hulurkanlah padaku margfirahMu
ku sedar diri ini hanya hamba yang lemah
Oh Tuhan Kau terimalah taubatku....


Ya Allah aku tak mahu membenci dia Ya Allah....berilah aku kekuatan untuk memaafkan dia Ya Allah...pandulah aku menuju jalanMu...aku tidak mahu perasaan dendam itu hadir kembali Ya Allah.Biarlah apa yang telah terjadi menjadi pedoman dan tauladan buat diriku untuk tidak mengulanginya buat kali kedua...

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails