Saturday, April 10, 2010

Terasa diri disayangi


Hari ni adalah 10 April 2010 dan ianya mengingatkan aku betapa ruginya aku kerana tak dapat sertai rakan-rakan usrah ku pergi Program Seminar 60 Tahun Pasca Tragedi NATRAH yang diadakan di Masjid Kariah Sikamat.Ruginya juga kerana aku tak dapat dengar pembentangan tajuk Natrah ini oleh Datin Seri Fatini Yaakob,penulis buku NATRAH(Cinta,Rusuhan &Airmata).Ku harap adela member yang hadir Program ni dapat buat perkongsian berkenaan info yang kalian dapat.

Sekadar luahan rasa...maaf ku ingin ungkapkan kerana kini aku rasakan diriku sudah lama tiada pengisian rohani...entah mengapa aku rasa kosong...seminggu ni aku rasa lemah, lemahnya kerana dari awal Isnin hari tu badan ini ku rasakan yang teramat panasnya tak dapat aku gambarkan.Pada ketika itu sentuhan ummi benar-benar ku harapkan hadir dalam dakapanku...kasih-sayangnya benar-benar aku perlukan saat itu.Tapi diamku tanpa bicara menutup segala keinginanku.Aku terasa sangat minggu lepas mengajar aku erti kekuatan menempuh hari yang penuh dengan kuiz dan assignment.Aku terasa sedikit terganggu.Seriusnya, dalam keadaan suhu badan yang tinggi ditambah tekakku yang sakit sehingga tak mampuku bersuara dalam kuliah....aku rasakan separuh badan dan jiwaku hilang.
Esoknya nak kuiz aku masih tak dapat memahami apa yang aku baca sedangkan topic tu paling aku minat dalam kelas.Dan dikala diri ini tak mampu lagi memaksa otak untuk menghafal input subject Parasitology ni...ku biarkan mata terkatup merapati kelopak mataku.Oh Tuhan...risaunya aku,mungkinkah dugaan ini datang berikutan dosa yang pernah aku lakukan....maafkan aku Ya Allah...semalaman mata memandang nama-namamu yang indah...menitis air mata ini Ya Allah...mengingatkan yang aku kekadang leka dengan persona dunia yang hanya sementara cuma...maafkan aku Ya Allah...

SubhanAllah....Maha Suci Allah
Keresahan hati ku terubat jua akhirnya apabila ummi call Jumaat hari tu.Ummi cakap nak melawat aku di sini....lalalala...girangnya.Ummi tu macam tahu je aku tak sihat...dan kebetulan kedatangan ummi ke sini pun sekali nak menghantar spect baru aku....yang lama tu sudah pecah.Terasa kembali kasih sayang Ya Rabb pada diri ini yang lemah...terima kasih Ya Allah...

#Tuhan tidak pernah membebankan sesuatu yang tak mampu ditanggung oleh hambanya...
Ku harap sinaran keimanan kepadaNya sentiasa menyelubungi setiap derap langkah kehidupanku menggapai cita-citaku...InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails