Monday, April 5, 2010

biarpun lama...demi matlamat itu aku akan teruskan usaha


Mid Term dah lepas...keputusan ok la..tp kena pertingkatkan lagi....hehehe tetiba je berangan sendirian.Berangan nak capai cita-cita...masih jauh lagi...tapi aku sentiasa bersemangat ni.Assignment oh assignment...kau sentiasa buatkan aku tersenyum...tersenyum macam mana la nak mempersiapkan dirimu nanti untuk dibawa berjumpa dengan lecturerku...hehehe.Akan aku pastikan dirimu sempurna ya..!Kata-kata Abang Raja tak pernah aku lupa.Katanya "kejayaan itu dapat dicipta oleh orang biasa yang berusaha secara luar biasa".Aku yakin benar dengan kata-kata itu.Diari hidupku sebagai MLT(medical lab technology) banyak kisah suka dan dukanya...dan dari situ segala yang terjadi membuatkan aku lebih merenung kekuasaan dan kurniaan Ilahi kepada ku.Moga kemanisannya akan aku temui di pengakhiran pengajianku di sini.

Firman Allah yang bermaksud:

“Sesungguhnya Allah tidak mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.” 
 (Surah Al-Ra’d, ayat 11)

“Sesungguhnya tidak ada (balasan) bagi seseorang melainkan (balasan) apa yang diusahakannya.”  (Surah Al-Najm, ayat 39)

“Dan apa juga yang kamu buat daripada jenis-jenis kebaikan, maka sesungguhnya Allah sentiasa mengetahuinya (dan akan membalas dengan sebaik-baiknya).”
(Surah al-Baqarah, ayat 215).

3 comments:

  1. abg raja...mcm knal jew...
    huhuuuu...pnceramah yg sngt bsemangt..
    sungguh best biler de dgn abg raja..
    kata2 smnt yew m'buatkan driku mjadi cmerlang...
    hehe

    ReplyDelete
  2. salam..akk pon cm knl je abg raja tu..he is d best motivater^^

    ReplyDelete
  3. >nabila: akak rase abg raja tu org yg sama yg adik mksudkan...
    >kak sri: Yup kak....sy setuju bangat...mmg btul he is the best motivator

    ReplyDelete

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails