Thursday, January 7, 2010

Hadirlah Kekuatan Lenyaplah Kedukaan


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Suasana di Nilai University College....masing-masing sana sini sibuk menanyakan" pointer awak berapa??", "pointer awak pula berapa?","wow, tingginya".
Dan aku?Kekadang timbul juga rasa tidak puas hati di jiwa ni...tapi bila aku fikir-fikir balik siapa aku untuk tidak bersyukur dengan kurniaan dari Ilahi...ok la tu...urgh itu la manusia, kekadang mudah lupa...aku juga mengingatkan diri ini...mungkin usaha aku perlu aku lipatgandakan untuk capai pointer lebih baik...dan mungkin juga ada hikmah disebalik apa yang terjadi ni...

Ya Allah Ya Tuhanku
Bantulah aku agar dapat keluar dari kekacauan hati ini
Aku bersyukur dengan kurniaan-Mu kepada ku
Tapi mengapa?
 kekadang hati ni meronta-ronta mahu mendapatkan yang lebih baik daripada itu...
Hinggakan air mata yang menjadi taruhan dalam kegelihan hati ini
Aku insan yang lemah Ya Allah
Bantulah aku agar aku tetap istiqamah dalam perjuangan ini
Berilah juga aku kekuatan agar aku kuat,sabar dan tabah menghadapi onak duri di hadapanku ini


LAYAR KEINSAFAN
by
MESTICA

Sepi benar senja ini...bayunya semilir menganak ombak kecil
Jalur ufuk mula mengemas terang kapal dan layar terkapar
Mengapa nanti kan senja
baru kan terdetik pulang ke pengkalan
Gusar malam menghampiri
Ku tewas di lautan...

Tuhan...
Layarkanku ke arah cintaMu
Tuntuniku menggapai redhamu
Himpunan kasihMu ku berteduh
KepadaMu Ya Tuhan
Berikan secebis keinsafan
Bekalan sepanjang perjalanan mencari ketenangan
Biar kau menjadi saksi
Tulus tangisku kala dinihari
Kesempatan yang hanya sebentar
Moga keikhlasan ku terlakar
Berikanlahku hidayah
Agar dikuatkan iman yang lemah
Moga diberkati hidup ini
Menuju bahagia yang kekal abadi

Harapanku...
Moga dikurniakan manisnya iman
berpanjangan..'
Moga lautan hilang gelora untukku belayar!!!

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails