Saturday, January 16, 2010

Bisakah kau mengharungi deritanya




Sabarlah wahai temanku....
Dikala ini aku ketahui yang dikau begitu susah hati
dan takut berhadapan dengan dugaan hidupmu
Sungguh!
Sungguh aku dapat merasakan keperitan yang kau tanggungi
Semata-mata ingin melihat orang yang amat kau sayangi bahagia
dan terhindar dari segala selaput duka
Menangislah teman!
Kerna di situ akan ada ketenangan yang akan kau temui
Berehatlah sebentar!
Kerna InsyaAllah fikiranmu akan menjadi luas
Teman...
Padamkanlah segala kegusaranmu terhadap ujian pemberian Ilahi ini
Yakinla bahawa Dia memberi ujian ini padamu kerana
Dia yakin kau mampu mengharunginya...
Bergembiralah dikau kerana sudah tersedia hamparan nikmat
yang akan muncul di sana
sebagai tanda tahniah di atas kekuatanmu bertahan dengan ujian dari-Nya
Bungkamkanlah segala dukamu dan bangkitkanlah sinar ceria dari riak wajahmu
Aku di sini akan sentiasa menemanimu
Dan insyaAllah jika aku diberi kekuatan dan kesempatan
Izinkan aku hadir melakar senyuman di bibirmu
Ketahuilah wahai teman...
Kesusahan yang kau hadapi sedikit-sebanyak membuatkan aku bangun dari
lamunan hayalanku yang kekadang leka dengan keseronokkan duniawi ini
Aku hanya insan lemah yang juga perlukan semangat untuk teruskan hidup ini
Dan kehadiran kau yang bernama 'teman' menguatkan kaki ini berpijak menelusuri
mehnah berduri ini...
Bangkitlah teman!!!!

khas ku tujukan buat sahabatku Nurul Afeeqa Binti Mohd Jamil

No comments:

Post a Comment

PerJaLaNaN HiDuP iNi

PerJaLaNaN HiDuP iNi
Dalam jauh sebuah perjalanan,Allah amanahkan sebuah perjuangan,terimalah dengan kekuatan,kadang-kadang sakit yang mendatang,kadang-kadang teman tak sehaluan,namun itulah ujian mencari iman yang teguh,moga terus bersabar di jalanNya

Muhasabah buat semua

"Walau jauh kita pergi, ingatlah kita pernah di tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti dan berakhir . Walau sesibuk manapun kita, jangan kita lupa tanggungjawab MUSLIM yang pasti akan ditanya kelak.Walau sebebas manapun kita, jangan kita lupa kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah milik Allah".-peringatan juga buat diriku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails